تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLH8) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن به ترتیب به سطوح ۶۴٫۳۱ و ۶۴٫۷۱ دلار در هر بشکه صعود کند و این حرکت افزایشی را تکمیل شدن موج اصلاحی نزولی از سطح ۶۴٫۸۹ (بالاترین سطح ۱۶ ژانویه ۲۰۱۸) نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این موج اصلاحی در قالب موج iv یعنی چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۵۵٫۸۲ (پایین ترین سطح ۷ دسامبر ۲۰۱۷) شکل گرفته است و این موج توسط موج افزایشی v وارونه خواهد شد که هم اکنون نیز این موج با توجه به افزایش راحت قیمت از سطح ۶۲٫۸۵ (پایین ترین سطح ۱۹ ژانویه ۲۰۱۸) آغاز گردیده و در این موج خریداران را وارد بازار کرده است.

در چارت روزانه نفت خام سبک آمریکا نیز بررسی سط.ج فیبوناچی پروجکشن تارگت افزایشی ۶۴٫۷۲ را نشانه گرفته است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۲۱۴٫۶ درصدی از روند افزایشی ۴۹٫۱۰ (پایین ترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۷) می باشد. لازم به ذکر است سطح حمایت قیمت بر روی ۶۳٫۶۶ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود منجر به اصلاح قیمت به نزدیکی سطح حمایت بعدی ۶۳٫۲۶ می شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRJ8) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن به ترتیب به سطوح ۶۹٫۷۸ و ۷۰٫۳۷ افزایش یابد که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۶۹٫۱۵ نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح مقاومت ۶۹٫۱۵ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند افزایشی ۶۲٫۱۰ به ۷۰٫۳۷ قرار داشت که با قدرت شکسته شد و سطح مقاومت بعدی بر روی ۶۹٫۷۸ دیده می شود که اگر این سطح مقاومت هم شکسته شود موجب تقویت بیشتر به سوی سطح ۷۰٫۳۷ می شود.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این موج اصلاحی که از سطح ۷۰٫۳۷ شروع شده در قالب موج ۴ یعنی چهارمین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۶۱٫۱۳ (پایین ترین سطح ۶ دسامبر ۲۰۱۷) بوده که انتظار داریم در موج افزایشی ۵ وارونه شود و خریداران را وارد بازار کند.

در نمودار روند روزانه بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن به تارگت افزایشی ۷۱٫۳۷ اشاره می کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها کاهش قیمت به سطح ۶۸٫۸۰ (مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۷۰٫۳۷) و نفوذ قیمت به زیر این خط منجر به استمرار موج ۴ به سوی سطوح ۶۸٫۴۰ و ۶۷٫۱۸ دلار در هر بشکه خواهد شد. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن